lördag 14 januari 2012

Salt i såren .

Baby nyhet efter baby nyhet .
Kan berätta att när man som ofrivilligt barnlös hör såna nyheter blir man återigen påmind om att man själv stampar på stället.

Ännu sorgligare tycks det kännasför mig när vänner eller andra nära fått veta att de skall få ett barn, det liksom sticker rakt in i hjärtat - livet är bara inte alltid rättvist.
Aina ei mee nallekarkit tasan , but , life goes on .
Sen kan jag säga att _ännu_ värre känns det då en vän får reda på att hon är gravid åt (av alla människor på jorden) ett av mina X -en av dom jag försökte få barn med.
Det är förstås inget jag kan påverka  men illa känns det .


Det känns som om det bara strös mera salt i såren .

2 kommentarer:

  1. :(
    Förstår att de sen e jobbigt när alla uppdaterar på facebook hela tiden om sånt. Men jag förväntar mej int heller att du alltid ska skriva grattis o va glad, för de måst du int.
    Mycke sånt skriver jag ju själv, men de blir så eftersom de ju e ens liv nu.
    Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej , jag har skapat en "mur" runt mig, som blir starkare & starkare för varje gång .
      & i dethär fallet räknade jag inte med dig :)

      Radera